Webinar | On Demand

Byg en STÆRK salgspipeline til 2. halvår

3 sommerstrategier til danske B2B virksomheder

Midtsommeren er for mange salgsorganisationer en stille periode, da den jo selvsagt er præget af ferie og fravær. Men det er ikke ensbetydende med, at salget skal pauses. Eller salgsindsatserne for den sags skyld. Tværtimod faktisk.

Ved at arbejde smart med digitale salgs- og marketingindsatser hen over sommeren sikrer du, at dine sælgere ikke kommer tilbage til en tom pipeline eller mødekalender. Det er jo ikke nogen hemmelighed, at mange sælgere skal genstarte lidt efter en lang ferieperiode, hvor der har været stille på aktivitet.

Men det kan du undgå i år med en gennemarbejdet sommerstrategi.

 

 

 

Webinar

Få den bedst mulige salgsstart i Q3 og Q4

Udnyt sommerens stilhed til at opbygge momentum

Når du arbejder rigtigt med online leadgenerering, hvad enten det er sommer eller vinter, så har du en konstant tilgang af leads. Det giver din salgsafdeling nye emner at arbejde med på daglig basis. Det gode flow må du endelig ikke bremse hen over sommeren. Så risikerer du nemlig, at salget i Q3 får en kedelig start, der kan give efterslæb lang tid efter.

Brug i stedet sommeren på at forny og/eller udbygge den eksisterende kampagneplan og test nye annonceformater af for at få dialog til nye potentielle kunder. Dem, der arbejder i industriferien, har ofte mere tid til at søge alternativer til arbejdsgange, processer og leverandører.

På webinaret går vi igennem 3 strategier med dig, som alle vil styrke din salgspipeline til 2. halvår.

Strategi 1: Sommerleadgenerering. Her møder sælgerne ind til en masse leads i august, fordi kampagnerne kører hen over sommeren og genererer leads. Strategien er god, hvis I har sultne sælgere, der er ivrige efter at kontakte potentielle kunder.

Strategi 2: Målgruppeopbygning over sommeren. Denne strategi går ud på, at man over sommeren opbygger en god målgruppe til sine kampagner baseret på eksisterende data. Så er det nemt at kickstarte sin leadgenerering, når man møder ind i august efter en god sommerferie. Og ved at have opbygget en kendt målgruppe, kommer de kvalificerede salgsleads hurtigere. Strategien er god, når sælgerne skal arbejde med leads samtidig med kundepleje af eksisterende kunder.

Strategi 3: Sommermødebooking. Denne strategi går ud på, at leads og kunder selv kan booke/efterspørge møder, demo-bookinger eller fx fabriksbesøg. De her kampagner egner sig godt som et add on til eksisterende leadkampagner eller til en kendt målgruppe.

 

Hvem møder du i studiet?

Partner og Salgsdirektør

Hans Løjborg Appelby

Hans er partner og salgsdirektør i Mindmill, hvor han hver dag arbejder med at skabe sammenhæng mellem marketing og salg i B2B virksomheder, så de får flere salgsmøder og en større pipeline med en højere konvertering.

COO

Neno Petkovic

Neno har som COO ansvaret for, at vores B2B Marketing Framework bliver en succes hos vores kunder. Han trækker i alle de rigtige tråde – systemer såvel som menneskelige ressourcer og sikrer, at alle elementer spiller sammen.

Vil du vide mere?

Kontakt Hans

Se optagelsen