Eksklusivt event | Onsdag den 8. december 10.00 – 13.30

Digitale eksportstrategier anno 2022

Nogle af de helt centrale spørgsmål, vi vil diskutere på eventet er:

✔ Hvordan bearbejder man effektivt eksportmarkeder fra hovedsædet i Danmark?

✔ Hvordan får man dialog med de rigtige beslutningstagere via digitale platforme?

✔ Hvordan sikrer man skaleringskraft og vækst på den korte bane?

✔ Hvordan kickstarter man digitalt salg og marketing – hvordan ser business casen ud?

✔ Hvordan udvikler man salgsafdelingen og transformerer tilgangen til opsøgende salg?

Eksklusivt event for beslutningstagere i dansk industri

Eventet er fuldt booket.

Fuld fokus på både fordele og ulemper ved at arbejde mere digitalt med salg og marketing i danske industrivirksomheder.

Dato og tid: Onsdag den 8. december 10.00 – 13.30

Lokation: Hos Mindmill, Hasselager Centervej 21-23, 8260 Viby J

Eventet er fuldt booket. 

Digitalisering giver helt nye muligheder for at skalere eksportindsatsen for danske virksomheder. Fremstød bliver mere tilgængelige – både prismæssigt og i forhold til tidsforbrug uden rejsetid. Digitale teknologier har gjort det muligt at komme i kontakt med kunder og beslutningstagere over hele verden fra din nuværende position. Man behøver ikke længere ligge på landevejene eller sidde klistret til telefonen for at få skabt dialog med nye potentielle kunder – heller ikke dem i udlandet.

Til vores event ”Digitale eksportstrategier 2022” sætter vi fokus på og diskuterer både fordele og ulemper ved at arbejde mere digitalt med salg og marketing i danske industrivirksomheder.

Målet med dagen er at give dig konkrete bud på, hvordan du skalerer din virksomhed på eksportmarkederne via digitale salgskanaler uden at skulle investere millioner. Vi har allieret os med tunge industrivirksomheder, der succesfuldt har vækstet deres salgspipeline og deres kundedatabase ved at gentænke opsøgende salg. Herudover diskuterer vi behovet for digital kompetenceudvikling i salgsledelsen, hvis man skal lykkes med e-eksport. Og sidst men ikke mindst ser vi ind på betydningen af agil international skalering fra et investeringsøjemed.

Program for dagen

10.00
10.15
Velkomst

V. Ivan Jæger Christiansen, CEO i Mindmill og Hans Løjborg Appelby, Partner og Salgsdirektør i Mindmill

Taler:
  • Ivan Jæger Christiansen
  • CEO
  • MIndmill
10.15
11.00
Sådan arbejder du målrettet med digitalt salg og marketing på tværs af flere kontinenter
Taler:
  • Henrik Lebeck,
  • CSO
  • DST-CHEMICALS
11.00
11.45
Fra traditionelt landevejssalg til online leadgenerering i en støvet branche
Taler:
  • Frank Fallesen
  • Key Account Manager
  • STØTEK
11.45
12.15
Frokostpause
12.15
12.45
Potentialevurdering af eksportvirksomheder med skaleringskraft
Taler:
  • Frederik E. Aackermann
  • Partner
  • Dansk Ejerkapital
12.45
13.15
Digital kompetenceudvikling i salgsledelsen – transformation er en nødvendighed
Taler:
  • Jeppe Rimmen
  • Partner / Co-Owner
  • Hansen Toft
13.15
13.30
Opsamling og 5 hurtige konkrete råd til effektiv e-eksport
Taler:
  • Hans Løjborg Appelby
  • Partner og Salgsdirektør
  • Mindmill
13.30
Netværk (Det officielle program er slut)

Kom endelig i god tid, så du kan få tanket kaffe og få lidt godt til ganen, inden vi starter programmet kl. 10.00.

OBS: Der er parkeringspladser lige udenfor vores kontor.

Hvem møder du?

Henrik Lebeck, CSO

DST-CHEMICALS

Sådan arbejder du målrettet med digitalt salg og marketing på tværs af flere kontinenter

Henrik har efterhånden en hel menneskealder i bagagen indenfor internationalt salg. Han har arbejdet i DST-CHEMICALS siden 2008, hvor han har været udstationeret af flere omgange, blandt andet i USA og Indien. Den dag i dag sidder Henrik som CSO i virksomheden og har ansvaret for alt salg og marketing på tværs af tre kontinenter.

DST-CHEMICALS, som er eksperter i rengøringsprodukter til metalforarbejdningsindustrien, har en ambition og et mål om at være de bedste indenfor deres felt – på verdensplan. Virksomheden er struktureret sådan, at de har lokal tilstedeværelse i 5 områder med egne country managers, og så arbejder de gennem distributører og agenter i en lang række lande herudover. De har tidligere arbejdet meget generationsbestemt med salg, som Henrik betegner det, men indså at ændringer var nødsaget for at nå deres mål. Der skulle nye initiativer til for at nå de rigtige beslutningstagere tidligere i købsprocessen. Med en helt ny investeringsvillig tilgang til marketing, har DST-CHEMICALS fået så stor succes med deres online leadgenerering, at de planlægger at opgradere med en intern marketingfunktion, der kan udbygge deres marketing yderligere. Alt det og mere til, fortæller Henrik om i sit indlæg.

Frank Fallesen, Key Account Manager

STØTEK

Fra traditionelt landevejssalg til online leadgenerering i en støvet branche

Frank sidder i dag med salgsansvaret i industrivirksomheden STØTEK, som producerer produktionsovne til fremstillingsindustrien – især til bilfabrikanter. Frank har i flere årtier arbejdet med internationalt salg i tunge eksportvirksomheder og har derfor masser af erfaring med opsøgende salg og kommercielle strategier. Han har med STØTEK gentænkt den klassiske måde at lave opsøgende salg på, og den viden deler han ud af på eventet.

STØTEK var om nogen en old school virksomhed i deres salgsapproach for bare et år siden. Og det er ikke en negativ ting, når bare man har godt fat i markedet og holder sine forretningsrelationer intakte. Men STØTEK havde større ambitioner. De ville skalere hurtigere, end det var muligt med klassisk opsøgende salg på de europæiske landeveje. Og da corona satte en stopper for alle fysiske messer og al rejseaktivitet sidste år, vidste STØTEK, at det var tid til at sadle om, hvis virksomhedens vækstmål skulle indfries. Hele den rejse fra traditionelt salg til online leadgenerering kommer Frank og fortæller om.

Frederik E. Aackermann, Partner

Dansk Ejerkapital

Potentialevurdering af eksportvirksomheder med skaleringskraft

Som partner i kapitalfonden Dansk Ejerkapital, arbejder Frederik med investering i mindre og mellemstore virksomheder. Han har rig erfaring med skalering og vækst af virksomheder på et internationalt plan. Dansk Ejerkapital investerer udelukkende i ejerledede B2B virksomheder med omsætning 75-500 mio.kr.. De vurderer ofte investeringen på, hvor stærk en position virksomheden har på markedet, hvordan skaleringsmulighederne ser ud og på kompetencer og mindset hos den øverste ledelse.

Frederik vil på dagen give os et indblik i, hvordan man forbereder sin virksomhed på at få en aktiv kapitalfond med i ejerkredsen, og hvordan den gode business case ser ud fra et investeringsøjemed. Herudover vil Frederik dele ud af sine erfaringer med succesfulde eksportstrategier og penetrering af nye markeder. Han vil også sætte fokus på de organisatoriske udfordringer, der kan forekomme, når virksomheden skal skalere hurtigt i et internationalt perspektiv. Hvilken betydning har ledelsen og den digitale forandringsvillighed i virksomheden for at få succes med vækstrejsen. Slutteligt giver Frederik sit bud på, hvordan man med mere struktur på sit kommercielle setup, kan speede markedspenetreringen op.

Jeppe Rimmen, Partner / Co-Owner

Hansen Toft

Rekruttering af salgsdirektører til internationale industrivirksomheder

Jeppe Rimmen har arbejdet med executive search siden 2006 – de seneste 7 år hos Hansen Toft, som hvert år rekrutterer +100 direktører og i alt +250 ledere.

Jeppe vil i sit indlæg dele ud af sin erfaring med ansættelse af salgsdirektører, herunder hvordan digitalisering og kundevendte salgsstrategier har stadigt større fokus. Samtidigt vil han komme ind på hvilke konkrete opgaver og KPI’er, der typisk ligger for salgsdirektøren og ikke mindst, hvordan Hansen Toft vurderer, tester og validerer kandidater til stillinger som salgsdirektør – både ift. faglighed og personlighed.

Hans Løjborg Appelby, Partner og Salgsdirektør

Mindmill

Opsamling og 5 hurtige konkrete råd til effektiv e-eksport

Hans har som partner og salgsdirektør i Mindmill den indledende dialog med alle Mindmills kunder. Han har specialiseret sig industrivirksomheders vækstpotentiale gennem digitale kanaler. Hans har en helt unik evne til at skabe sammenhængskraft mellem salg og marketing selv for virksomheder, som er helt grønne på digitalt salg og marketing.

På event-dagen vil Hans være ordstyrer og desuden vil han afrunde dagen med sine bedste bud på, hvordan man skaber en effektiv eksportstrategi, som skaber mærkbare resultater på kort sigt.

Vil du vide mere?

Kontakt Hans

Tilmeld dig eventet